Akvizice vstoupila v platnost 1. června 2020. „Oblast virtuálních školení má obrovský růstový potenciál. Navíc rozsah služeb a softwarových řešení společnosti Vizendo ideálně doplňuje naše digitální služby, a tím i naše portfolio Digital Enterprise,“ zdůraznila Karen Florschütz, CEO obchodní jednotky služby zákazníkům (Customer Services). „Díky této akvizici ještě lépe podpoříme naše zákazníky v celém procesu výroby – od přípravy přes zahájení produkce, až po průběžnou optimalizaci. Možnost vzdělávat své zaměstnance virtuálně, odkudkoliv a v každé z výrobních fází výrazně zvyšuje flexibilitu našich zákazníků a zároveň snižuje jejich náklady.”
Generální ředitel společnosti Vizendo Erik Gustafsson dodal: „Pod křídly společnosti Siemens můžeme plně využít potenciál inovativních technologií a know-how v oblasti virtuálního vzdělávání společnosti Vizendo. Navíc globální přítomnost firmy Siemens a její rozsáhlé průmyslové znalosti umožní našim současným i budoucím zákazníkům plně využít inovativní a hladce integrovatelná řešení.“
Společnost Vizendo poskytuje služby a softwarová řešení pro virtuální školení operátorů (z angl. Virtual Operator Training) od roku 2004. Tyto služby, vycházející z obchodního modelu Software jako služba (SaaS), vycházejí přímo z vlastních CAD/PLM dat zákazníka a mají řadu výhod. Více než 70 procent zákazníků společnosti Vizendo používá CAD/PLM data s řešením Teamcenter společnosti Siemens. Důraz se klade zejména na školení o výrobě, údržbě a opravách, ale i na úvodní školení a monitoring kvalifikací. Většina zákazníků je z automobilového průmyslu, ale softwarová řešení využívají také zákazníci z jiných odvětví, jako jsou například letecký a kosmický průmysl.
Akvizice vstoupila v platnost od 1. června 2020, Vizendo je nyní stoprocentní dceřinou společností Siemens AB ve Švédsku. Třiadvacet softwarových a servisních inženýrů společnosti Vizendo se připojí k týmu Digital Industries, obchodní jednotky služby zákazníkům (Customer Services).