Samozřejmě, je k dispozici mediakit, tedy ceník a popis jednotlivých služeb, ten je ale napsaný tak jak se od mediakitu očekává… pro lidi, kteří nemají na vizitce „media buyer“ může být skoro k ničemu. Takže odkud začít?
V první řadě je potřeba uvědomit si, co chcete nabídnout. Může to být hotový produkt, služba, ale i know how vývojového distributora, výrobní kapacity ale nakonec i jakékoli vybavení pracovišť a další servis pro dva základní obory: elektroniku a automatizaci.
Vývoj a výroba elektroniky (vyvoj.hw.cz)
V tomto oboru se věnujeme zejména novým součástkám, službám distributorů, trendům v materiálech pro elektroniku, ale i měření a testování.
Automatizace (automatizace.hw.cz)
Doména patří průmyslové automatizaci i systémům pro chytré budovy a v tomto případě sedí o úroveň výš než vývoj. Zatímco na vyvoj.hw.cz se dozvíte, s pomocí koho a čeho lze vyvinout chytrý produkt, automatizace.hw.cz je místem, kde je dobré říci, k čemu produkt je a jak jej aplikovat, ať jde o senzorové systémy, aktuátory, robotické systémy nebo nadstavby, komponenty pohonů, IoT řešení pro průmysl a zemědělství atd.
Byznys, student a jobs
Zbývající dvě obsahové domény existují zejména proto, aby odlehčily těm zásadním technickým. Obchodní akce, služby nebo zprávy z veletrhů tak mají místo na byznys.hw.cz a vše, co se týká zpráv z univerzit a škol nebo nabídky pro ně, patří do domény student.hw.cz. Vždy se ale držíme toho, aby obsah byl relevantní k hlavním oborům, tedy elektronice a automatizaci.
Na straně potom stojí samostatná doména jobs.hw.cz s nabídkou či poptávkou pracovních míst nebo „sháním práci“. Protože ale pracovat už několik let nechce nikdo a z náborářů se stali HR specialisté s ostrými a přesvědčivými metodami, je tato nabídka ve značném útlumu. Personální portály to zkrátka dělají ve velkém a lépe.
Kdo čte Hw.cz
Když se podíváte do všech domén, tak z nich čiší technika. Většinu z 30 tisíc návštěvníků každý měsíc tak tvoří technici, vývojáři a konstruktéři, kteří se chtějí seznámit s novinkami nebo hledají konkrétní řešení pro svůj projekt. Potřebujete zrovna něco RFID nebo wireless řešení? Nebo řešíte měření kvality vzduchu v budově? Pak je velká pravděpodobnost, že na Hw.cz projdete řadu článků, díky kterým si usnadníte rešerši aktuálně dostupných řešení i trendů od světových výrobců, distributorů i českých výrobců.
Jak čtenáře oslovit s vaším produktem?
V první řadě je dobré říci, že kromě hotových produktů, polotovarů nebo materiálu můžete firmám v oborech automatizace a výroby a vývoje elektroniky nabídnout cokoli, co je pro ně důležité. Vybavení pracovišť, ESD ochrany, testovací přístroje, testovací služby nebo vlastní výrobní kapacity, například pro osazování plošných spojů nebo kompletaci výrobků, zkrátka cokoli. Výhodou Hw.cz je to, že se informace dostane přímo ke správným lidem a rychle. Jsme online, nemáme uzávěrky dva měsíce před tiskem, váš inzerát nebo článek může být vidět ve stejný den, kdy se rozhodnete a dáte nám podklady.
Článek, inzerát, novinka, banner?
Pro začátek si to zjednodušme. Obrázek nebo text.
Obrázek (banner) stručně ukáže návštěvníkům, co máte. Buď zaujme nebo ne… ačkoli je to o okamžitém vjemu pro oko čtenáře, efekt má spíše tehdy, když jej čtenář vidí častěji. Banner je reklamní formát a teorie reklamy je neúprosná. Příjemci se zkrátka vtlouká do oka, ucha a mozku pořád stejná věc, až je tak vlezlá, že si ji zapamatuje a koupí. O počet kliknutí tam ve skutečnosti tolik nejde, tomu se budeme věnovat někdy jindy.
S textem je to o něco jednodušší. Máte možnost říci, co potřebujete, doprovodit to obrázky, schématy, výčtem parametrů a odkazy tak, aby tomu vývojář, aplikační inženýr nebo konstruktér rozuměl a aby na jednom místě dostal tolik informací, které mu chcete dát. Někdy je méně více, obvykle je vhodné uvést tolik informací, které čtenáře přinutí otevřít si váš vlastní web. A to je velká výhoda článků – nabízí totiž možnost vložit do textu řadu relevantních odkazů pro jednotlivé vlastnosti, takže čtenář má k dispozici všechny zdroje, které mu chcete poskytnout.
Text má v porovnání s bannerem také další výhodu. Zůstává zveřejněný bez časového omezení, pokud si jej nepřejete. Přečtení a návštěvy tak článek generuje i řadu měsíců a roky po svém zveřejnění. Výjimku tvoří časově omezené nabídky například předvánoční nabídka dárků, která po svátcích ztrácí své kouzlo.
Pokud jde o to, jestli text nazvat článkem, inzerátem nebo novinkou, není to pro začátek vůbec rozhodující. Některé věci je lepší popsat stručně, někdy je vhodné přidat více detailů, některé nabídky mají také svůj ustálený formát, vždy je možné najít řešení. Pro čtenáře navíc není délka textu nijak rozhodující, pro techniky je stručnost často výhodou.
V příštím článku zkusíme jednoduše vysvětlit, jak může vzniknout váš článek. Pokud nechcete čekat, a chcete se rovnou dozvědět, co můžeme udělat pro vás, napište nám na redakční mail redakce@hw.cz.