Jste zde

Co dokážeme měřit u článků na Hw.cz?

Nemusíte být internetoví guru a přesto můžete u každého článku zjistit, jestli se vám vyplatil.

I když recept na univerzálně úspěšný článek neexistuje, je u každého článku možné sledovat, jaký efekt vám přináší. Většinu důležitých informací máte v rukou vy. Vidíte prodej výrobku, vidíte návštěvnost vašeho webu, v Google Analytics vidíte, odkud k vám návštěvníci přišli.
Od nás navrch dostanete informaci, kolik lidí celkem si článek přečetlo. Tato informace má ale jen doplňující charakter, protože to důležité vidíte na vašem webu.
Ještě podrobněji se můžete ponořit, pokud mezi marketingovými nástroji používáte odkazy s UTM parametry, kdy každý odkaz v článku můžete popsat, jak potřebujete. Jedním ze základních nástrojů publikovaného HTML kódu s textem článku je skrytí celého odkazu v textu, takže čtenář nemusí prvoplánově vidět celý kód odkazu.

Jaké výsledky můžete očekávat od Hw.cz?

Na začátku série jsme uvedli, že každý měsíc má Hw.cz kolem 30 tisíc čtenářů. Toto číslo vychází z dnes již ustálených metrik Google Analytics, můžeme doplnit, že to obsahuje cca 90 tisíc návštěv a přes 500 tisíc zobrazených stránek. To samozřejmě neznamená, že si všichni čtenáři přečtou právě váš článek.
Počet přečtení závisí na tom, jak poutavý je nadpis a úvodník-perex, který se objeví na homepage portálu. Svoji roli hraje také pozice na hlavní stránce a doba, po kterou tam článek podržíme a to jsou také věci, které si necháme zaplatit. To respektují i naše cenové plány, protože pokud potřebujete vystřelit jeden článek s prezentací služby, musí to mít jiný důraz, než když každé dva týdny nabízíte nový typ senzoru od vašeho dodavatele.  

Obecně se dá uvést, že první týden článek nabere 200-1000 přečtení, zejména od pravidelných návštěvníků. Potom začnou hrát svoji roli zvolené kategorie a témata, do kterých je článek zařazen. Zároveň se článek objeví ve vyhledávačích, protože Hw.cz je důvěryhodný zdroj. Po prvním měsíci, kdy se čtenost z prvního týdne zvedne 2-3x, začíná druhý život článku.
Již mnohokrát se nám stalo, že čtenost jediného článku vystřelila do desetitisíců bez ohledu na to, zda byl článek vydán před měsícem nebo před půl rokem. Svoji roli sehrálo téma a souhra událostí.
Někdy se o novince, která je důležitá pro výrobce začne hovořit až později, když se stane veřejně známou nebo potřebnou, příkladem mohou být systémy měření kvality vzduchu. Technika pro to existuje nejméně10 let, svoji slávu si vydobyla až za covidu, a překotného vzniku legislativy pro větrání a sledování kvality ovzduší ve školách a veřejných budovách.  Každá bouřková sezóna dává vyrůst čtenosti u nabídky ochran proti přepětí, stejně jako detekci zaplavení. Aktuálně je žhavým tématem dálkový odečet energií, vodoměrů, kalorimetrů…

Každý týden jsme také svědky toho, jak neměřitelné výsledky přináší publikování na Hw.cz. Na základě vydaného článku se firmám často ozývají potenciální zákazníci, kteří nepotřebují nabízený produkt, ale mají podobný problém. Již jejich e-mailová adresa často prozradí, že to budou vaši budoucí VIP zákazníci a že právě tento jeden kontakt udělal vaší firmě kontrakt desetiletí. A ten mimo jiné zaplatil vaší celoroční kampaň na Hw.cz.

Bannery nesou čísla

Oproti článku má banner tu výhodu, že je zveřejněn přes reklamní systém, který podrobně počítá, kolika lidem se banner zobrazil a kolik lidí si na něj skutečně kliklo.
Výkon má ale většinou nižší, než článek. V první řadě je zobrazen jen po omezenou dobu, na kterou je objednán a zaplacen. Článek má život delší, čtenáři jej najdou i po roce nebo po dvou. Banner tedy vidí jen těch 30 tisíc návštěvníků daný měsíc, nebo jen část, pokud je doba zveřejnění kratší. Další řez představuje rozdíl prohlížečů, protože mobilní zobrazení a tablety často nezobrazí všechny bannery z důvodu ad blockerů nebo optimalizace. A nakonec počet kliků (CTR). Ani zde nečekejte zázrak, v B2B sektoru je průměrné CTR 0,22%...
  

Chcete být také připraveni? Chcete být vidět na Hw.cz delší dobu?. Na tuto možnost se podíváme v dalším článku.  Pokud nechcete čekat, a chcete se rovnou dozvědět, co můžeme udělat pro vás, napište nám na redakční mail redakce@hw.cz

Hodnocení článku: