Vítězný tým endless.fun přišel s aplikací, která svým uživatelům umožní procházet městem na bázi geolokační hry, poznat přitom daná místa včetně jejich historie a vytvářet interaktivní příběhy. Výherní nápad si odnesl 50 tisíc korun. Druhý v pořadí se umístil tým Obchodníci s Maté, který porotu zaujal videem a projektem zaměřeným na pomoc lidem bez domova. Porotce zaujal i projekt týmu Neveem, který během víkendu stavěl město z Lega, jež v sobě kombinovalo prvky chytrých řešení a mělo edukační záměry.
Q-TON 3.0 má za úkol přitáhnout vývojáře, programátory, grafiky, celé firmy i jiné zájemce, kteří mají chuť změnit svět a zjednodušit život ve městech prostřednictvím tzv. smart solutions. Jednou z motivací je hlavní výhra 50 tisíc korun pro vítěze, kterého vybere odborná porota složená z řad partnerů a organizátorů hackatonu. Těmi jsou jmenovitě: UP21, Innogy, Vodafone, PrusaLab, ESA Business Incubation Centre Prague, Safe DX, Foxconn, JetBrains a Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze. Přihlášky jsou otevřené pro všechny, kteří se aktivně zabývají problematikou smart cities. Vstup je zdarma.
“Q-TON 3.0 má za úkol přitáhnout chytré a dynamické mozky, od studentů po už pracující developery, designéry a analytiky. Jedna z přidaných hodnot akce je možnost další spolupráce s těmito talenty. Samotnému hackathonu budou předcházet zajímavé přednášky,takzvané Q-TALKs. Ty budou soutěžící lépe připravovat na úskalí oblasti Smart City. Taky představí technologie a data, které budou moct účastníci během hackování použít,” říká Radek Alenka, CSO a zakladatel Qestu. “ Naší vizí je posunout hranice hackathonu od minulých ročníků ještě dál. Chceme pracovat na nápadech, které mají potenciál. Nenecháme skvělé myšlenky vývojářů, programátorů, grafiků a jiných účastníků jen tak ležet ladem. Je důležité, aby si účastníci sáhli na nejnovější technologické vychytávky, aby se potkali odborníci z praxe s nadšenci do technologií. Výsledný drive pak posune dál firmy i obce, ” doplňuje Jiří Pech, CTO z eMan.
Šest lidí v týmu a unikátní prostor i systém vyhodnocení
Týmy na Q-TONu 3.0 budou tvořit nejméně dva a nejvíce šest soutěžících, ideálně čtyři nebo pět. V případě, že by průměrný věk soutěžících v jednom týmu byl nižší než 18 let, může mít tým více členů, maximálně však osm.
Odborná porota složená z řad partnerů a organizátorů pak bude využívat systém, který pro hackaton poskytl partner projektu Demokracie21 (D21). Ten funguje na bázi dvou pozitivních a jednoho záporného hlasu. Systém se postará o fair play výsledek. Porota bude hodnotit technologické řešení projektu, jeho obchodní potenciál a inovativnost. Hackaton proběhne v prostorách PrusaLabu, kde budou k dispozici 3D tiskárny, laser nebo vakuovačka pro prototypy účastníků. Vstup na Q-TON 3.0 je zdarma. Zadarmo je i občerstvení, které bude k dispozici během celého hackathonu. Místa jsou stále volná. Registrace probíhá na na webu hackatonu.