„I po 100 letech se společnost Conrad cítí mladá a svěží. Patříme snad mezi startupy? Určitě ne. Můžeme se považovat za restartup? Určitě ano!“ S těmito slovy se Dr. Werner Conrad obrátil ke svému publiku. Proč restartup? Protože se společnost Conrad za 100 let své existence mnohokrát přerodila. Po celou dobu byla a stále je vždy o krok napřed. „Change is our destiny“ – změna je pevně ukotvená v DNA Conrad už po čtyři generace. Průkopnické nadšení a připravenost chápat výzvy jako příležitosti – to vše je pro tuto rodinnou firmu charakteristické. Takový přístup oceňují ve svých poselstvích také četní politici, mezi nimi bavorský ministerský předseda Dr. Markus Söder, šéf bavorského úřadu vlády Dr. Florian Herrmann a také zemští radové a starostové z regionu Horní Falc.
Proměna, změna, transformace – to jsou témata, která spojovala celý program.
Jednou ze stěžejních otázek této akce se tedy pochopitelně stala asi největší technologická výzva těchto dní: nástup umělé inteligence. V panelové diskuzi s CEO společnosti Conrad Ralfem Bühlerem o ní hovořili dva renomovaní experti, Florian Deter, jednatel společnosti Microsoft v Německu, a Dr. Daniel Holz, viceprezident EMEA North při Google – diskuzi moderovala televizní novinářka Caren Miosga.
Všichni se shodli na tom, že je pro využití AI rozhodující, zda může dané firmě přinést přidanou hodnotu. Jedním z aspektů, které zmínil Dr. Daniel Holz, je získávání zákazníků: „Zcela pragmaticky lze prostřednictvím AI individuálně oslovit více zákazníků a tyto zákazníky přivést na vlastní platformy.“ Automatizace je další důležitou oblastí využití, zdůraznil Florian Deter. „AI má zjednodušit aplikace a podpořit inovace,“ dodal zástupce Microsoftu. Diskutovalo se také o rizicích AI: Možnost zneužití existuje za každých okolností, proto musejí jak zákonodárci, tak i poskytovatelé AI nastavit jasná pravidla. V tom se všichni účastníci diskuze shodli.
„Velkou část transformace jsme už zvládli“
Také CEO společnosti Conrad Ralf Bühler se ve své promluvě věnoval tématu změny. V této souvislosti se zamyslel zejména nad budoucností: Jak zabezpečíme naše dodavatelské řetězce? Jak zvýšíme svou efektivitu, abychom obstáli v globální konkurenci? Jak můžeme udržitelnějším způsobem zacházet se zdroji? To jsou jen některé z otázek, které si klade. A jeho odpověď? „Jsme přesvědčení, že řešení spočívá v digitálním nakupování. Proto již existuje Conrad Sourcing Platform. Naším receptem je síť lidí, digitálních řešení, služeb a partnerů, která dokáže zákazníkům dodat všechny komponenty úspěchu.“
Tím, že středem pozornosti zůstává člověk, se společnost Conrad odlišuje od ostatních platforem: „Máme schopnost naslouchat, máme spoustu nápadů a pro naše zákazníky a partnery rádi uděláme vždy něco navíc.“ Cílem společnosti Conrad je stát se přední evropskou platformou pro nakupování technických komponentů. „Velkou část této transformace jsme už zvládli. Jsem hrdý a vděčný za to, že tolik zákazníků, partnerů a zaměstnanců v tuto změnu věří a že jsou všichni připravení se s námi na tuto cestu vydat,“ řekl CEO společnosti Conrad na závěr.