Věta z úvodníku tohoto článku platí na Hw.cz beze zbytku. Literární teorie může zůstat stranou, stačí se soustředit na to, co potřebuje váš zákazník. Ten si nejlépe rozumí se sobě rovnými, tedy s experty v oboru – ať už elektroniky nebo automatizace.
Článek může samozřejmě respektovat vaši firemní kulturu a pokud váš marketing běžně píše texty, které mají svá korporátní specifika, můžete jej zveřejnit i na Hw.cz. Pokud jste spíše obchodníci, technici nebo startup, udělejte si článek, jaký chcete. Ukažte, že myslíte jinak než velké firmy, buďte originální, nebojte se být sví. Tento „recept na úspěch“ ostatně platí nejen u článku. Nabízíte nejen svůj produkt a službu, ale zároveň čtenářům ukazujete, jací jste.
Kde vzít článek?
Základ pro článek může vzniknout z čehokoli. Specifikace produktu, leták, produktový web, to vše poskytne informační a technický background, na kterém se dá stavět. Ještě lepší je, pokud jste zvyklí na webu publikovat své novinky. Spojení takového textu a specifikace produktu může být hotovým produktovým článkem.
Další nadstavbou může být post z vašeho firemního blogu, stejně jako video, které zveřejníte na Youtube.
Potom stačí vybrat vhodné obrázky, u produktů často stačí i jeden, a poskládat nadpis a perex, tedy dvě věty na začátek, které charakterizují celý obsah nebo jsou upoutávkou.
Pokud jste v pozici prodejce nebo distributora, u většiny výrobců snadno najdete produktové informace, ale i blogposty nebo tiskové zprávy k novým produktům. Je skvělé je použít, proto ostatně existují. Výsledný článek můžeme dát dohromady společně s naší redakcí.
Svoji roli hrají i dobře zvolená klíčová slova. Ta reprezentují nejen vaši nabídku, ale také zapasují váš produkt mezi podobné nebo jej umístí do správné cílové skupiny.
To nejdůležitější pro čtenáře i pro vás jsou odkazy. Když v článku představíme dobrý produkt nebo službu, je důležité odkázat ne detaily a na váš web, kde je možné se dozvědět více, případně kde lze produkt poptat, objednat nebo koupit. Způsob záleží na úrovni nabídky, jiné je to u kusové nabídky komponent na e-shopu, jiné u služeb systémové integrace.
pokud váháte, kolik odkazů je vhodné dát do článku, je rada jednoduchá. Přiměřeně. Článek nemá být ani moc obšírný, ani moc detailní, s nadsázkou lze říci, že to není Wikipedie. Nemá smysl prošpikovat celý text odkazy (byť v dobrém úmyslu). Mějte na paměti, že příliš mnoho odkazů čtenáře spíše otráví a otevře si maximálně tři z nich. Jestli to budou ty, které jsou důležité, je pak spíše loterie.
Jak tedy začít? Dejte si dohromady, co lze jako základ článku použít a cílové odkazy. S tím už se dá pracovat! V příštím článku přiblížíme, jak jednoduše lze článek měřit. Pokud nechcete čekat, a chcete se rovnou dozvědět, co můžeme udělat pro vás, napište nám na redakční mail redakce@hw.cz.